[O1] Zapowietrzone sprzęgło po 4 miesięcznej walce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcin2012
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] Zapowietrzone sprzęgło po 4 miesięcznej walce

    Zamieszczone przez Gmorpi
    Please! pomóżcie wybrać dla toura 1.6 (odbiór za 3 tygodnie) Czytam, czytam i tylko czaszka mi dymi :2kc :confused

    Mam dwie opcje:
    1. Continental TS830 195/65 R15
    2. GoodYear UltraGrip 8 205/60 R15

    Na zdrowy rozsądek wychodzi mi Continental, ale b. podobają mi się takie szerokie Goodyeary :slinka

    Jeżdżę po bocznych drogach dużo, kolejność odśnieżania... tego nikt nie wie. Czyli za 1. przemawia lepsza trakcja na grząskim śniegu/błocie (koleiny!). Za 2. może mi się tylko wydaje, ale chyba powinny mieć krótszą drogę hamowania na gładkiej/ubitej nawierzchni. Szersze opony z wysokim profilem powinny też chyba być mniej wrażliwe na dziury (a może nie :confused ) Z kolei silnik nie jest demonem mocy... To jak co myślicie, ma sens, żeby kupować szersze goodyeary? Wychodzi drożej, ale co tam... :P
    bierz węższe...szczególnie jak będziesz jeździł po mniej -rzadziej odśnieżanych drogach, a może kup G Y w rozmiarze 195/65/ R15
  • arturo83
    Classic
    • 2010
    • 8

    #2
    [O1] Zapowietrzone sprzęgło po 4 miesięcznej walce

    Witam forumowiczów.

    Jestem pod dużym szacunkiem, waszej znajomości octavki wiec może mi podpowiecie, ponieważ ja już się załamałem

    Mam octavke z 2003 roku. Wersja 1.9 TDI PD 4x4. Do tej pory nie sprawiała mi zbytnio problemów mimo 330 tyś przebiegu. Jednak od 4 miesięcy kursuje od mechanika do mechanika i w ASO też rozłożyli ręce.

    Zaczęło się pod koniec roku 2010 kiedy mi zaczęło padać sprzęgło i docisk. Wymieniłem grzecznie, zostawiłem 3 tysie i cieszyłem się dalej jazdą. Po dwóch miesiącach w okolicach stycznia zaczęło się znowu ślizgać. Oddałem do znanego serwisu, aby mieć wiarygodną opinie. Okazało się że padł simering w skrzyni, olej zalał tarcze który się spaliła przez ślizganie na oleju. Ponownie kupiłem tarcze, przy okazji wymienili mi pompę sprzęgła bo mówili że już jest w kiepskim stanie. Myślałem ze na tym sie problemy skończą. niestety po kolejnym miesiącu zaczęło mi wpadać sprzęgło. Na początku jedynie po dłuższej jeździe na jednym biegu (kilka minut). Odstawiłem spowrotem do serwisu bo wszyscy mi mówili że to objaw wadliwej pompy. Wymienili na dwie inne niestety nie pomogło. Odpowietrzyłem układ również nic. Oddałem do innego mechanika i jego zdaniem słabo mi również działają hamulce, ja nie zwracałem uwagi ale układ jest połączony. Diagnoza kolejna była, w tym w ASO, aby wymienić pompę pod pedałem sprzęgła. Niestety niewielki efekt. Ostatnio już mi wpada przy każdej zmianie biegów wiec jazda robi się niebezpieczna.

    Wcześniej wydawało mi się że jak mocno depnołem na hamulec to pomogło i było pewniejsze, teraz, wyczuwam że jak dodaje gazu to twardnieje, jak hamuje silnikiem robi się miękkie.

    Mechanikom brakło już pomysły ponieważ przejrzeli układ, obie pompy wymienione a chodzi coraz gorzej. po każdej z wymiana i odpowietrzeniu, krótkotrwale się poprawiało ale po kilu dniach wracało do normy. a patrząc po średniej jest coraz gorzej.

    Przejrzałem forum i wyszło że możliwe że to wysprzęglik. Będę musiał zdjąć skrzynie biegów, ale nie mam pomysłu co w niej zrobić.

    Liczę na pomoc
    Pozdrawiam
    Octavia 4x4

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      Chodzą mi po głowie przewody podciśnienia i pompa tandemowa :roll: do sprawdzenia
      Octavia

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2497
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        popieram przedmówcę. bardzo często "fachofcy" czepiają się za pompy i inne ważne elementy, ale zapominają o kablach, rurkach itp drobiazgach, które łączą cały układ. auto 2003r, może warto sprawdzić stan rurek? kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? jak rurki są sparciałe, to może łapać wilgoć z powietrza.
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • arturo83
          Classic
          • 2010
          • 8

          #5
          Dzięki za zainteresowanie. Płyn był wymieniany miesiąc temu, ale nic nie pomogło. Stary był mało nawodniony. Przekaże mechanikowi żeby sprawdził rurki. Podzwoniłem po kilku specjalistach od skrzyni, i jedyne co ustaliłem że może to być wina łożyska od sprzęgła, bo może nie być idealnie dopasowane. Podobno kompletne zestawy naprawcze sprzęgła nie zawsze maja dobre łożysko w komplecie

          Pozdrawiam
          Octavia 4x4

          Komentarz

          • Tony065
            RS
            • 2009
            • 2497
            • Octavia I (1U2)
            • ARX 1.8 20VT 150 KM

            #6
            sam kupujesz części czy zlecasz to mechanikowi, który robi auto? jeśli opcja nr 2, to coś tu "nie halo", bo chyba przy wymianie widział stare i nowe łożysko. o pomyłce nie ma mowy. co innego oszczędzanie na cenach. osobiście nie kupuję części z samej góry, ale jak mam wybór pomiędzy 100-200, to kupię coś za ok. 160-180 i tylko sprawdzone firmy.
            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
            @ by Tune-up Gdańsk
            TDI VP++ i jeszcze rośnie
            Antek

            Komentarz

            • prymusnmr
              Classic
              • 2010
              • 20

              #7
              jesli jeden z mechanikow stwierdzil ze hamulce masz slabe to moze servo??330 tysiecy to juz jest nawet spory przebieg ..,ja wymienialem przy 300 pedal hamulca mialem miekki i sprzeglo potrafilo zgrzytnac a teraz jest gitara
              SZKODA AUTA

              Komentarz

              Pracuję...