Zamieszczone przez Gmorpi
[O1] Zapowietrzone sprzęgło po 4 miesięcznej walce
Zwiń
X
-
[O1] Zapowietrzone sprzęgło po 4 miesięcznej walce
Witam forumowiczów.
Jestem pod dużym szacunkiem, waszej znajomości octavki wiec może mi podpowiecie, ponieważ ja już się załamałem
Mam octavke z 2003 roku. Wersja 1.9 TDI PD 4x4. Do tej pory nie sprawiała mi zbytnio problemów mimo 330 tyś przebiegu. Jednak od 4 miesięcy kursuje od mechanika do mechanika i w ASO też rozłożyli ręce.
Zaczęło się pod koniec roku 2010 kiedy mi zaczęło padać sprzęgło i docisk. Wymieniłem grzecznie, zostawiłem 3 tysie i cieszyłem się dalej jazdą. Po dwóch miesiącach w okolicach stycznia zaczęło się znowu ślizgać. Oddałem do znanego serwisu, aby mieć wiarygodną opinie. Okazało się że padł simering w skrzyni, olej zalał tarcze który się spaliła przez ślizganie na oleju. Ponownie kupiłem tarcze, przy okazji wymienili mi pompę sprzęgła bo mówili że już jest w kiepskim stanie. Myślałem ze na tym sie problemy skończą. niestety po kolejnym miesiącu zaczęło mi wpadać sprzęgło. Na początku jedynie po dłuższej jeździe na jednym biegu (kilka minut). Odstawiłem spowrotem do serwisu bo wszyscy mi mówili że to objaw wadliwej pompy. Wymienili na dwie inne niestety nie pomogło. Odpowietrzyłem układ również nic. Oddałem do innego mechanika i jego zdaniem słabo mi również działają hamulce, ja nie zwracałem uwagi ale układ jest połączony. Diagnoza kolejna była, w tym w ASO, aby wymienić pompę pod pedałem sprzęgła. Niestety niewielki efekt. Ostatnio już mi wpada przy każdej zmianie biegów wiec jazda robi się niebezpieczna.
Wcześniej wydawało mi się że jak mocno depnołem na hamulec to pomogło i było pewniejsze, teraz, wyczuwam że jak dodaje gazu to twardnieje, jak hamuje silnikiem robi się miękkie.
Mechanikom brakło już pomysły ponieważ przejrzeli układ, obie pompy wymienione a chodzi coraz gorzej. po każdej z wymiana i odpowietrzeniu, krótkotrwale się poprawiało ale po kilu dniach wracało do normy. a patrząc po średniej jest coraz gorzej.
Przejrzałem forum i wyszło że możliwe że to wysprzęglik. Będę musiał zdjąć skrzynie biegów, ale nie mam pomysłu co w niej zrobić.
Liczę na pomoc
PozdrawiamOctavia 4x4
-
-
popieram przedmówcę. bardzo często "fachofcy"czepiają się za pompy i inne ważne elementy, ale zapominają o kablach, rurkach itp drobiazgach, które łączą cały układ. auto 2003r, może warto sprawdzić stan rurek? kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? jak rurki są sparciałe, to może łapać wilgoć z powietrza.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Dzięki za zainteresowanie. Płyn był wymieniany miesiąc temu, ale nic nie pomogło. Stary był mało nawodniony. Przekaże mechanikowi żeby sprawdził rurki. Podzwoniłem po kilku specjalistach od skrzyni, i jedyne co ustaliłem że może to być wina łożyska od sprzęgła, bo może nie być idealnie dopasowane. Podobno kompletne zestawy naprawcze sprzęgła nie zawsze maja dobre łożysko w komplecie
PozdrawiamOctavia 4x4
Komentarz
-
-
sam kupujesz części czy zlecasz to mechanikowi, który robi auto? jeśli opcja nr 2, to coś tu "nie halo", bo chyba przy wymianie widział stare i nowe łożysko. o pomyłce nie ma mowy. co innego oszczędzanie na cenach. osobiście nie kupuję części z samej góry, ale jak mam wybór pomiędzy 100-200, to kupię coś za ok. 160-180 i tylko sprawdzone firmy.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz